Swiss summer trip - Melschsee & Tannensee


Nakoniec som sa až teraz dostala k poslednému článku z letnej dovolenky. Na fotkách to tak možno nebude pôsobiť a skôr z nich cítiť ako by ste boli v tomto jesennom období. To však spravila nadmorská výška v ktorej sme sa nachádzali. Veď sme sa dokonca kvôli tomu vytrepali aj s Maxíkom na lanovku. To už je naozaj čo povedať.

K jazerám Melchsee a Tannensee sa viete dostať pomerne ľahko, autom sa viete vyviesť až na záchytné parkovisko Stöckalp. Odtiaľto máte na výber 3 možnosti. Počkáte si s autom na čas kedy sa môžete po ceste dopraviť až hore. Funguje to spôsobom, že každú párnu a nepárnu hodinu sa ide autami raz dole raz hore. Zabite ma neviem či sa chodí autom hore počas párnej alebo nepárnej hodiny :D Nejak mi to vyfučalo z hlavy. Druhá možnosť je ísť lanovkou, tou sa bez problémov za 29 frankov vyveziete až hore. (cena sa mohla odvtedy zmeniť + majú rozdieli v zimnej a letnej sezóne, samozrejme aj tu platí že čím viacčlenné alebo viacdňové lístky kupujete, tým výhodnejšie je to cenovo pre vás) Áno na lanovku sa dostanete v pohodičke aj so psom. Čo som vám prezradila už na začiatku článku ;) Len si ho treba tiež zaplatiť. Tretia možnosť je pre ľudí čo majú radi turistiku a to jednoducho, vyšlapete si to poctivo peši. Pozor! Posledný spôsob odporúčam pre silne turisticky zanietených ľudí alebo prípadne pre ľudí čo tam neplánujú stráviť len jeden deň. Táto lokalita podľa mňa patrí práve medzi tie, na ktoré by vám nestačil ani týždeň. Pretože aj keď vystúpite z lanovky láka vás to ísť na všetky smery. Hneď na skok máte spomínané jazero Melchsee, kde nájdete aj najväčšie množstvo turistov. Nájdete tam aj typy ala rýchlocvakači (moje osobné pomenovanie - ľudí čo prídu  povedia wau cvaknú odídu) ale aj ľudí, čo to s turistikou myslia vážne.  Viete, ak idete na miesto ktoré má nadmorskú výšku 1 891m, tak tam asi bude predsa len ten teplotný rozdiel a ísť tam v šortkách a krátkom rukáve je šialenosť. Ak nie ste nejaký extra otužilec samozrejme. Keď sa však už dostanete hore nejakým tým spôsobom a opadne z vás 1. dojem, uvedomíte si aké to tam hore naozaj je. Lokalita je pomerne plná hotelov a chát, nájdete tam všetko potrebné na turistickú dovolenku. Počas zimnej sezóny je to vlastne rezort pre všetkých fanúšikov zimných športov akými sú lyžovanie a snowboardovanie. Keď tak vlastne teraz nad tým spätne uvažujem, pripomínalo mi to také malé mestečko. Hlavne sa prichystajte na to, že všade na vôkol sú počas letnej sezóny kravy. Bacha nie také tie čo stretávate, keď cestujete mhd-čkou alebo autom v centre mesta. No tie milé prežúvavce štvornohé, čo miestami u vás vzbudzujú rešpekt, pretože rozmýšľate čo chcú urobiť keď sa ladným tempom blížia k vám. Veľké, malé, fľakaté či jednofarebné a hlavne každá z nich má na sebe zvonec. Ako to tak píšem znie to hrôzostrašne ale nebojte sa po čase si na ten zvuk zvyknete a bude vám znieť celkom príjemne. Horšie je to už s ehm pozostatkami čo tam tieto kravky nechávajú, ale viete ako hnojivo je to super, tak si zvyknite a dávajte pozor pod nohy. Veď ste vy prišli do ich "rajónu", nie oni k vám. Na vôkol seba samozrejme máte mnoho turistických trás aj na vrcholy kopcov, ktoré sa rozprestierajú navôkol. Niečo pre tých silných turistov :) Pre lenivejších tam nájdete aj turistický vláčik, ktorý chodí po klasickej asfaltovej ceste, čo je tam vybudovaná a môžete si z neho v pohodlí sedačky obzrieť lokalitu. Vlastne to je ďalšia z možností prepravy. Vidíte na tú som zabudla! Má svoje stanovištia kde máte možnosť sa zviesť ako hore, tak aj dole. Ak chcete zas zažiť trochu adrenalínu tak cestu dole môžete absolvovať kolobežkou, ktorá sa dá zapožičať. Cena bola myslím 5 frankov, nie som si 100% istá. Na toto som sa chcela dať, nik však so mnou bohužiaľ nechcel ísť. Hm veľká škoda ale sama som si netrúfla. Musí to byť ale podľa mňa zážitok v tých zákrutách a v tej rýchlosti čo sa tam dá nabrať :D. K druhému jazeru Tannensee sa dostanete cca za 30-45 min. turistickou chôdzou a  keď váš chlpáč nehladí na tie kravky ako také teľa a nemá potrebu všetko čuchať. Nám to preto trvalo dlhšie. Dá sa kompletne celé obísť a pokračovať ďalej v turistike. Tu už však bolo naozaj chladno aj mne čo som bola teda na letnú sezónu dosť navrstvená. Jednu selfie foto som vám, pridala aby ste videli aspoň aký tam bol vetrisko. My sme ale úplne nevychytali najtopkovejší čas, čo sa počasia týka. Presne preto berte moje rady vážne a keď sa tam naozaj rozhodnete ísť, zoberte si fakt viac vrstiev. Jednoduchšie je vrstvy zhadzovať a zbaliť ich do batoha ako potom mrznúť. Verte mi. Ak bude počasie hore zradnejšie ako dole, čo v našom prípade bolo, naozaj to oceníte. Na záver už len dúfam, že sa vám aj tento posledný článok z našej mini dovolenky páčil. Ak ste premeškali tie dni predtým a by vás to zaujímalo aké boli, tak 1. deň dovolenky nájdete tu a 2. deň zas tu. Mimochodom ako ste na tom vy? Boli ste už niekedy v tejto lokalite alebo len tak celkovo vo Švajčiarsku ako takom? Ak áno napíšte mi vaše dojmy a tiež čo by ste nám pre zmenu odporučili vidieť vy. Kto vie možno aj o rok dáme s drahým a naším Maxíkom počas leta trip do tejto krajiny :)














Na záver moja najobľúbenejšia foto kostolíka (podotýkam funkčného) na jazera Melschsee.
Mohli ste ju vidieť aj na instagrame :)

photo by Oknaj Lechim, D3200 & me Asus Zenfone 2 laser

Menovky: