Swiss summer trip - Bielersee & Bern


Minule sme tu mali 1. časť z mojej menšej letnej dovolenky. Dnes som sa rozhodla pokračovať a ukázať vám ďalšie fotky z ostatných navštívených miest. ( pozn. autora: som dostala od svojej polovičky konečne ďalšiu časť fotiek) Tiež som sa rozhodla tie články radšej rozdeliť, preto aby som vás nenudila dlhým scrollovaním fotiek. Sama to nemám až tak rada a radšej si prečítam viac článkov ako by som mala donekonečna "kolečkovať" medzi toľkými fotkami.
Dovolenka je proste dovolenka a sami to asi veľmi dobre poznáte, že aj keď tie foto vytriedite a ešte raz vytriedite a urobíte to ešte 10x, tak aj tak vám tých fotiek ostane neskutočne veľa. Dnes som vám preto vyselektovala nejaké tie foto z dvoch miest, ktoré sme stihli obzrieť v priebehu jedného dňa. Doobeda sme sa boli pozrieť na jedno z jazier (tých je mimochodom vo Švajčiarku neúrekom) neďaleko Biel-u. Mali sme to totižto najbližšie od dedinky v ktorej sme bývali. Presnejšie sa jednalo o Bielersee, jazero známe hlavne pre fanúšikov jácht, motorových člnov a lodí. Okolie je však prispôsobené aj turistom alebo presnejšie tým, ktorý takúto lodičku nechcú (nemôžu) vlastniť. Keby vás náhodou napadlo obísť celé, tak na bicykli by ste to mooožnooo dali aj za deň ale peši veru nie. My sme boli autom. Cestovanie hromadnou dopravou je tu predsa len drahšie. Vlastne ako celá táto krajina. Totižto život vo Švajčiarsku je primeraný k ich platom. Autíčko sme odparkovali, ešte na pomerne lacnom parkovisku kúsok od kúpaliska. To som zistili ja až dodatočne ale bolo krásne, mali ste z neho aj rovno vstup do kúska jazera, ktoré bolo vyslovene ohraničené práve pre areál kúpaliska :D Tam sme však nezavítali. Ja len pripomínam. Nezabúdajte Švajčiarsko je pre obyč Slováka drahé, treba sa na to pripraviť. Potom totižto budete v šoku aj z ceny parkovného. Ak však dostatočne poznáte lokalitu dajú sa nájsť aj free parkoviská. Musíte si dať ale pozor  na ich domáce zóny v ktorých ak zaparkujete, tak je viac než isté že vás odtiahnu. Označujú ich žltou a tuším ešte modrou čiarou. My sme to po blúdení v okolí vzdali a zaplatili za 2,5 h. parkovania cca 4-5€. To sme naozaj ešte dobre obišli. Skvelou správou pre fanúšikov campovania, v okolí jazier sa vždy niečo nájde. Isto ste už usúdili, že za 2,5 h. toho veľa človek nestihne až tak nakráčať, ak to vyslovene nechce poňať ako bežeckú trať. Na zrelaxovanie to úplne stačilo. prešli sme sa po okolí, posedeli na lavičke, omočili ruky v "jazierku". Maxíka sme preventívne osviežili celého a nebyť mojej bolesti hrdla ktorá bola najintenzívnejšie samozrejme ráno v deň kedy sme mali večer cestovať, hodila by som sa tam aj ja celá. Voda bola naozaj príjemná. Okolie naozaj očarujúce, kačky si oddychovali na kameňoch. Pár ľudí okolo relaxovalo na lavičkách, ohniskách či tráve. Zopár hobby rybárov, si takto spríjemňovalo piatkové doobedie a my sme nevedeli na čo skôr pozerať. Jednoducho tam bola iná mentalita. Všetko krásne čisté, upravené a také pokojné. Človek by tam dokázal stráviť hodiny len pozorovaním okolia, teda konkrétne ja. Možno to bolo naozaj tým, že sme tam boli v čase keď bola väčšina ľudí v práci ale je fakt, že ten pokoj bol na nezaplatenie. Po 2,5 hodinách strávených na tomto čarovnom mieste sme išli opäť domov vyzdvihnúť zvyšok posádky, nechať tentoraz Maxíka doma a hurá do Bernu. Hlavného mesta Švajčiarska. Ako už isto viete Bern leží na rieke Aare a jeho symbolom je medveď, podľa ktorého dostal meno. Hlavnou "atrakciou" je tu práve preto medvedí park Bärengraben. Na mňa to ale pôsobilo ako keby sme sa na chvíľu preniesli do Zoo. Je fakt, že medvede mali pomerne veľký výbeh, no týmto atrakciám ako-takým až tak neholdujem. Macovia nám teda nepripadali, ničím extra iný oproti tým našim na Slovensku, preto sme ich aj ušetrili tomu cvakaniu pred ich tvárami. Myslím, že z tej húfy turistov, čo tam fotia ako zbesilý toho majú beztak dosť. Mňa osobne však zaujal chodník, ktorý sa nachádzal v časti tohto parku. Bol vyrobených z kameňov na ktorých boli vyryté mená tých, ktorý sa podieľali na vybudovaní tohto parku. Fotku bohužiaľ nemám, lebo sa mi samozrejme pošahal mobil a podarilo sa zachrániť len určitú časť fotiek. Aspoň niečo a neprišla som o všetko!Tto by ma mrzelo omnoho viac. Mohli ste však vidieť menšie video z chodníka na mojom instastories :) Ak ste nevideli, tak do budúcna viete, že ma treba sledovať aj na instagrame, aby ste o takéto a mnohé ďalšie veci neprišli :D Kúsok od parku nájdete aj Ružovú záhradu, z ktorej je nádherný panoramatický výhľad na historické centrum Bernu. Vedeli ste, že táto záhrada bola premenená na park z bývalého cintorína? Ja veru nie. No je fakt, že pokiaľ chcete zrelaxovať je to príjemné miesto na nejaké to posedenie na trávniku. Pre tých pohodlnejších sa v nej nachádza aj kaviareň a reštaurácia v jednom. Pripravte sa, je naozaj preplnená turistami a trochu sa načakáte. V Berne je toho ešte o dosť viac na pozerania, no ak by ste to chceli prechodiť celé určite vám odporúčam sem zavítať hneď od rána. V našom prípade sme totižto spravili chybu a vydali sme sa sem neskôr, tým pádom sme napr. múzeum Alberta Einstaina nestihli. Bolo len do piatej ako aj mnohé iné múzeá či vyhliadky. Nevadí, pozreli sme si aspoň centrum mesta. Objavili zaujímavú sadu fontán pred Federálnym palácom a prešli najdlhšiu krytú nákupnú pasáž, ktorou sa Bern pýši. Vďaka krásnym stredovekým arkádam má až 6 km. Celú sme ju nedali. to by sme asi po celodennom chodení nezvládli. Mimochodom neodporúčam vchádzať do čokoládovní, tak niečo famózne ste ešte nevideli a skoro každá má aj v ponuke koláče všehodruhu. Keď uvidíte ceny, chuť vás síce prejde chuť, no slizky sa vám zbiehať budú ešte celý deň. Verte mi, je to raj! Pre tých čo chôdza neodrádza alebo plánujú cestovanie riešiť bicyklom, odporúčam ešte jednu vec. Bern je super aj v tom, že ak chcete trošku utiecť od ruchu veľkomesta, stačí sa dostať dole k rieke a je to. Popri celej rieke sú vraj vybudované chodníky/trasy. Dokonca v niektorých častiach je možné sa k rieke dostať bližšie a okúpať sa tam. Čo je podľa mňa skvelý nápad aj pre domácich. Predsa len veľkomesto je veľkomesto a občas to má svoje nevýhody (však sama poznám a určite aj mnohý z vás). Ak vás Bern zaujal viac ako len na jednodňovú aktivitu povenujte sa mu tak 3 dni. Tie sú naozaj tak akurát na to aby ste ochutnali jeho výhody a pekné lokácie.  Pre dnešok to bolo všetko a čoskoro bude posledný článok z našej mini dovolenky.












photo by Oknaj Lechim, D3200 & me Asus Zenfone 2 laser

outfit: dress - F&F, jeans - H&M, shoes - Novesta

Menovky: